Betaling kun med Vipps eller kort. Se bruksanvisning for iZettle i kiosken
Oppmøte: kl. 09.00/13.30
Minirunde-vert - antall: 1-2 stk
En Minirunde-vert har som oppgave å passe på at trenere/ledere for lagene viser gode holdninger, og oppfører seg slik en Minirunde–leder skal gjøre.
Ingen kamper i Minirundene bør vinnes med mer enn 5-6 mål.
Det hender også at tilskuere trenger en påminnelse om hva som passer seg.
Oppmøte: kl. 09.00/13.30
Sekretariatet - antall: 2 stk
Klargjøre mikrofon, scorebord og musikk
Sjekke at bane- og kamp oppsettet ligger klart
Passe tiden, sjekke at dommere og lag er kommet, annonsere 1 min. til kampstart.
Være speaker, rope opp neste lag og ber de gjøre seg klare. Spille musikk i pauser, lage litt stemning med heia rop fra ungene.
Starte alle kampene samtidig, ha kontakt/tegn fra dommere før start. Tell ned fra 10 ved kampslutt. Takke lagene for super innsats :)
Spille musikk mellom kampene.
Oppmøte: kl. 09.00/13.30
Minirunde:
Spilletid er 15 min og det er felles kampstart hvert 20 min.
VIKTIG! Holde kampskjema
Hvis premiering (runde 3 og 6) skal premier deles ut umiddelbart etter lagets siste kamp - her skal spillerne presenteres ved fornavn
Loppetassen:
Felles innmarsj med musikk og norske flagg. Oppstilling i gangen utenfor kiosken. Lagene stiller opp alfabetisk.
Introduksjon av alle spillere ved fornavn
Spilletid er 15 min og det er felles kampstart hvert 20 min.
VIKTIG! Holde kampskjema.
Mens lagene gjør seg klare for innmarsj, er det alltid lurt med en liten «generalprøve» for publikum på hvordan de skal klappe til presentasjon av spillere. To «klapp» etter at navnet er lest opp, fungerer fint. Sjekk stemningen – er det liv i publikum?
Når lagene marsjerer inn til presentasjon, er det alltid stas med en feiende marsj a la Gammel Jegermarsj eller lignende. Når lagene er presentert, ønsker vi at det spilles Ja, vi elsker dette landet og at publikum reiser seg.
Innmarsj: Planlegg på forhånd i hvilken rekkefølge lagene skal gå, og sørg for at Speaker har fått navnelistene og har den samme rekkefølgen når han/hun presenterer lagene.
Felles premieutdeling etter at alle kamper er gjennomført. Oppstilling fra innmarsj gjentas. Når lagene er på plass, rop opp lag og fornavn på spiller. Dele ut medalje. Speaker takker klubben for deltagelse, to klapp. Premier gjøres klar før premieutdeling kl. 13.15 og 17.45
Hoppeslott - antall: 1 stk
Du har ansvaret for hoppeslottet.
Her skal du passe på at det ikke er for mange barn på samtidig. Finn det ideelle antallet du føler er oversiktlig og lag et køsystem.
Alle skal ta av seg sko før de går inn i hoppeslottet.
Oppmøte: kl. 09.30/13.30
Maskot? - antall: 2 stk
To stk deler på å være maskot. En er i drakt, og en leier rundt.
Maskot er synlig i hallen mellom kampene.
Oppmøte: kl. 10.00/14.00
Premieutdeling - antall: 2 stk (samme som maskot?) Kan også være den/de som er mini-vert
Ekstra bord til kiosk i hallen, kioskområdet og inngang finnes i garasjen
Avlastningsbord til syltetøy, kaffe, te, ketchup, sennep, etc. til å sette utenfor kiosken finnes i garasjen.
Ekstra vester/baller finnes i skap til venstre i garasjen
Garderobe/kampoversikt/baneoversikt
Se mal for garderobeoppsett, mal for garderobedør, baneskilt (bane 1 og 2) og kampoversikt til sekretariatet. Mal for garderobe er det lurt at printes ut på A3 og henges opp ved både inngang og sekretariat.
Som en ekstra fin gest, tenker håndballgruppa at man kanskje burde hatt en A3 med kampoversikt som kunne henge ved inngang til hallen/i kioskområdet.